Del Refugi de Caro a Paüls

Divendres, 23 de juliol de 2010

Avui hem fet una ruta molt bonica i una mica més llarga de lo habitual!! Des del Refugi de Caro fins al mateix poble de Paüls, passant per les Foies, el Refugi de les Clotes i les Rases del Maraco. Un temps molt bo i una companyía de lo milloret que pots trobar!! Els dos germans Adell!!! jejeje!!!

El Santi del Cambrai ens ha fet el gran favor de pujar-mos fins al Refugi de Caro...

...punt d'inici de la ruta d'avui!!

Per detràs mateix del Refugi hi passa el Gr que hem d'agafar!!

La senda està molt ben arranjada i senyalitzada, es nota que per aquí hi passa la Nocturna de Fredes a Paüls!!

Els primers kilòmetres, són relativament suaus i per pista, amb pocs desnivells importants.

Abans d'agafar ja la senda un altre cop, si mirem cap a la nostra dreta, les antenes de Caro s'imposen damunt de la serra!!

Agafem la senda i aquí ja tenim la primera pujada important...

...fins arribar a les Foies!! Les antenes de Caro com a punt de referència, sempre detràs nostre!!

Jejeje!!! Quin parell!!! Els dos germans al ataqueeeee!!!

És molt fàcil perdre's per aquests paratges, hi ha molt poca vegetació. Cal estar ben atents!!

A més, s'ha de parar conte amb els bous que hi solen pasturar!!

Continuant el nostre camí i abans de començar la baixada cap al Refugi de les Clotes, una espectacular panoràmica ens obliga a fer una petita parada!! Tenim les muntanyes de Paüls al fons a l'esquerra, sembla que són allí a la vora mateix, però ens falta encara bastant per ser-hi!!

El proper lloc important ara, el Refugi de les Clotes...

... el qual ens apareix al cap de poca estona, tot envoltat d'arbres!!

Feia ben bé més de 20 anys que no hi estava aquí!! Recordo que el refugi estava en mal estat i ens hi vàrem quedar a dormir 2 nits.
Hi ha una petita taula al davant del refugi, ens servirà per fer una parada i reposar energies!! Per la mateixa dreta del refugi continuarem el nostre camí, amb una pujada important que ens durà cap a les Rases del Maraco.

Quan anem pujant, una vista mirant a l'esquerra...

... cap atràs...

...i cap avant!! Cal estar ben atents aquí també, hi sol bufar molt el vent i també hi ha molt poca vegetació, el camí de vegades desapareix del tot!!

Ja veiem Alfara de Carles, alla al fons!!

Arribant ja a les Rases del Maraco, aprofito per mirar cap atràs i la vista mereix la pena el esforç acumulat durant unes quantes hores!!

El Mas de Maraco

El pròxim collet, ja ens és familar d'altres sortides!!

Alfara de Carles als peus!!

La Tossa de Paüls, vista des d'atràs! Ara ens espera una bona baixada!!

Al cap de poca estona ens apareix ja el poble de Paüls!! Baixant, ens hem trobat amb el Paco, el pare de l'Aleix i el Joel, que ens ha acompanyat en el tram final del recorregut. Ha estat una sortida molt bonica i amb molt bona companyia, la qual esperem repetir un altre cop!!