Paüls: Coll de l'Enrajolada - Espina

Paüls, 1 de maig de 2009

Avui hem decidit en lo Santi acabar lo que l'altre día no vam poder per culpa del temps. I ha valgut la pena! El temps ha sigut molt bo i les vistes des de dalt han sigut espectaculars!! Hi hem de tornar un altre dia!!

Com que el camí a seguir ja ens el coneixem prou bé i avui sí fa bo per arrivar a dalt de tot, deixem el cotxe una mica més avant que l'altre dia i ens estalviem ja uns 2 km entre anar i tornar.

Al igual que la vegada passada, anem seguint el PR amunt...

...i amunt...

... fins dalt de tot. Estem al Coll de l'Enrajolada!!

On hi trobem un cartell que ens indica el camí per on hem vingut per baixar hasta Paüls...

... i una indicació de la Travessa dels Estels del Sud!! Per l'esquerra faríem cap a Caro i per la dreta també cap a Paüls però per una altra ruta.

Em desvío un moment a mà dreta i m'aparto una mica del camí per fer esta foto. Allà al davant tenim l'Espina, a on ens dirigim ara mateix. Saluda a la càmara Santi!! Je, je!!

Agafem la senda que ens portaría cap a Caro! Se nota que dins de poc tindrà lloc la famosa cursa "Fredes - Paüls", ja que està molt ben cuidada, és molt ampla i està ben senyalitzada.

Pujant per aquesta senda i mirant en direcció a Paüls, aprofito per fer esta foto de la Tossa vista des d'atràs. Segons tinc entès s'hi pot arribar a peu! Algun dia ho haurem d'investigar!!

Un cop arrivem dalt al coll podem veure allà al fons Caro...

... i si mirem cap a l'esquerra, veiem Alfara aquí baix, Tortosa més lluny i fins i tot el mar!! Hi ha molt bona visibilitat avui!!

Deixem la senda que ens portaria a Caro i seguim el PR per una senda a mà dreta. Al cap de poc estem a l'Espina!! Caro allà al fons!!

A la nostra esquena, les Roques de Benet!!

Unes fotos per al record! Primer el Santi...

Després jo!!

Ja només ens queda tornar pel mateix lloc per on hem vingut! Algú ens ha deixat una placa clavada damunt una pedra, és un vers de Jacint Verdaguer.

Tornem cap al Coll de l'Enrajolada i ja començarem la baixada!!

Al cap de poc rato ja ens apareix Paüls!!!

Ara només falta agafar el cotxe i tornar cap a casa!! Ha estat molt bé!! Segur que hi tornarem!!